Sunday 28 June 2009

Stortinden, Ringvassøya

Margrethe had ons uitgenodigd om de Stortinden te beklimmen op Ringvassøya. Alweer zo'n berg waar we dagelijks uitzicht op hebben. Behalve Erik, ik en drie poolhonden, bestond het gezelschap uit allemaal fanatieke veertigers: vijf noren en een duitse. Het eerste, meest steile stuk, ging in een moordend tempo omhoog, onvergelijkbaar met hoe wij dat normaal gesproken doen. Maar wel lekker... Na het eerste stuk kreeg ik één van de poolhonden, dat was relaxed! Wat een sterke beesten zijn dat. Je hebt ze vast aan een gordel om je middel, en ze trekken je zo ongeveer naar boven. Summit, mijn hondje, was nog maar 1 jaar oud, maar al beresterk. Wat een geweldig beest, ik wil hem vaker uitlaten. Erik liep het laatste stukje met de hond naar boven, maar helaas vlogen ze zo snel naar de top, dat het me niet gelukt is om daar foto's van te maken...



uitzicht richting Tromsø

No comments: